Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΜΟΥ ΡΟΥΣΣΟΥ ΣΤΙΣ ΧΘΕΣΙΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Κ Νταβία, χωρίς καμία έκπληξη διαβάσαμε το καινούργιο σας πόνημα για τις διαφημιστικές πινακίδες.

Οι θέσεις και οι απόψεις σας για την υπαίθρια διαφήμιση είναι γνωστές.  Τις έχετε άλλωστε υπηρετήσει από την θέση του αντιδημάρχου  και του αντιπροέδρου της «φλύα»  για σειρά ετών την τελευταία δεκαετία. Αποτελεί δικαίωμα σας να πιστεύετε και να υπερασπίζεστε  την υπαίθρια διαφήμιση, άλλωστε η επαγγελματική σας εμπλοκή και οι γνώσεις σας στο αντικείμενο σας δίνουν  αυτήν την δυνατότητα.
Δεν αποτελεί όμως δικαίωμά σας η δίκη προθέσεων και η εκτόξευση αναπόδεικτων κατηγοριών, όπως αυτών για «τήρηση ισορροπιών», «σιωπή», «φόβο μην μας πουν» και άλλα φαιδρά. Πολύ περισσότερο είναι εξοργιστική η κατηγορία για υποκρισία, όταν είναι γνωστό ότι η «αντίσταση με τους πολίτες», είναι η μοναδική παράταξη που αρνήθηκε προεκλογικά την προβολή της στα διαφημιστικά μέσα του δήμου. Το επιχείρημα ότι στην «αντίσταση με τους πολίτες» συμμετέχουν μέλη κομμάτων( οικολόγοι πράσινοι, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΕΠΑΜ) που διαφημίζονται σε αυτά, δεν μας αγγίζει, μιας και δεν αποτελούμε παράρτημα των παραπάνω κομμάτων ούτε και προσαρμόζουμε τις θέσεις μας σε αυτά.  Όσο και να σας φαίνεται αδιανόητο η «αντίσταση με τους πολίτες» αποτελεί ένα μοναδικό πανελλαδικά αυτοδιοικητικό σχήμα στο οποίο συμμετέχουν ισότιμα μέλη κομμάτων και κυρίως ανένταχτοι πολίτες όλων των χώρων της αριστεράς και της οικολογίας πλην του ΚΚΕ.Η συνεργασία αυτή αυτοπροσδιορίζεται από την συνέλευση των μελών της, στην οποία συμμετέχουν ισότιμα πολίτες του Χαλανδρίου εντός και εκτός κομμάτων.

Η θέση λοιπόν που διαμορφώσαμε ήδη από το 2008 είναι η απαγόρευση της υπαίθριας διαφήμισης για λόγους νομικούς, περιβαλλοντικούς, αισθητικούς και ιδεολογικούς. Αυτήν την θέση ομόφωνα δεσμευτήκαμε να υπερασπιστούμε στο δημοτικό συμβούλιο όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι, είτε ανήκαν σε κάποιο κόμμα είτε όχι. Αυτό έκαναν οι 6 δημοτικοί σύμβουλοι που εναλλάχτηκαν από το 2007 ,αυτό κάναμε και τώρα.

Αυτήν την θέση πρωτοδιατυπώσαμε στο δημοτικό συμβούλιο τόσο το 2008 στην διαδικασία προσδιορισμού των 576 θέσεων υπαίθριας διαφήμισης, όσο και πρόσφατα στην προανακριτική διαδικασία στην οποία κλήθηκε όλο το δημοτικό συμβούλιο εξαιτίας του πορίσματος των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης, με την οποία διαπιστώνονται  «σημεία και τέρατα», στον τρόπο διαχείρισης των διαφημιστικών μέσων του δήμου τα τελευταία χρόνια.

Συγγνώμη ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΙΕΡΩΣΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ για να ξεχωρίσουμε την «νόμιμη» από την «παράνομη» διαφήμιση. Αυτό σε ότι αφορά το Χαλάνδρι το  κάνει ήδη η δικαιοσύνη.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ  για εμάς αποτελεί η οριστική κατάργηση της καρμανιόλας που κάθε χρόνο αφαιρεί την ζωή δεκάδων συμπολιτών μας και η συμμόρφωση με τις αποφάσεις  909 και 910/2007του ΣτΕ, σύμφωνα με τις οποίες  «καθίσταται παράνομη η εγκατάσταση υπαίθριων διαφημίσεων επί του οδοστρώματος και επί των πεζοδρομίων κατοικημένων περιοχών».

Η δημιουργία και εκμετάλλευση των διαφημιστικών μέσων, αποτελεί καρκίνωμα για την πόλη. Ο κυκεώνας των αλληλοαντικρουόμενων διατάξεων δεν επιτρέπει να μπει τάξη στην διαχείριση των διαφημιστικών μέσων. Από την εποχή όμως του γόρδιου δεσμού, ότι δεν λύνεται, κόβεται!

Μόνη λύση για εμάς αποτελεί, η πλήρης και καθολική απαγόρευση της υπαίθριας εμπορικής διαφήμισης στα πρότυπα της πέμπτης  μεγαλύτερης πόλης του κόσμου, το Σαο Πάολο. Άλλωστε ακόμη και οι υποστηρικτές της οφείλουν να παραδεχτούν ότι στην εποχή του ιντερνετ και της κυριαρχίας των ηλεκτρονικών και έντυπων μέσων, υπάρχουν πολλοί τρόποι αντικατάστασης των λειτουργιών της υπαίθριας διαφήμισης.

Μα θα χαθούν έσοδα για τον δήμο, θα αντιτείνουν κάποιοι. Ας χαθούν λοιπόν. Κανένα έσοδο δεν μπορεί να αντισταθμίσει τον αισθητικό, και περιβαλλοντικό  βιασμό της πόλης και των ανθρώπων της, για να μην μιλήσουμε για τις ζωές των παιδιών της. Η αντίσταση με τους πολίτες του Χαλανδρίου, έγκαιρα και έμπρακτα (αρνούμενη την προεκλογική προβολή της στα διαφημιστικά μέσα) διαχώρισε την θέση της. Για εμάς η σχεδιασμένη αξιοποίηση της τέχνης, της ψυχολογίας και της εικόνας από την διαφημιστική βιομηχανία με στόχο την δημιουργία καταναλωτικών προτύπων και ψεύτικων αναγκών, αποτελεί την ακραία έκφραση μιας μαζικής πολιτισμικής εκπόρνευσης με πολύ ευρύτερες συνέπειες. Το πρότυπο μιας κοινωνίας που «καταναλώνει, άρα υπάρχει, μετρά και ξεχωρίζει»,μας είναι ξένο και αποκρουστικό.

Στις συνθήκες δε, της υπό πτώχευση Ελλάδας γίνεται και γελοίο.

Σίμος Ρούσσος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου